Afscheid in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu Afscheid in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

Afscheid in Auckland

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

23 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo daar,

In onze laatste dagen in het noord eiland hebben we veel van Algies bay en Auckland zelf gezien. In Algies Bay hebben we drie nachten gelogeerd bij kennissen van mij (Kristen), Brian & Raewyn. Daar zijn we de eerste dag na aankomst even over het strand gelopen en gezocht naar schelpen. Die middag wilden we terug naar Tawharanui Beach om even wat fotos te maken met MOOI weer... dit hebben dus ook gedaan samen met Brian & Raewyn. Brian heeft ons in de auto de hele peninsula laten zien rondom Algies Bay. Eenmaal bij Tawharanui beach aangekomen, hebben we onze spullen neergezet en zijn we fotos gaan maken. Tijdens onze wandeling over het strand kwam Bridget haar gezochte Paua schelp tegen die we officieel niet mee mochten nemen maar stiekem toch hebben gedaan.

In onze laatste dag in Algies Bay hebben we ons vermaakt op het strand en omgeving. Die middag werden we weg gebracht naar Orewa om de bus te pakken naar Auckland. Eerst geld gehaald voor de bus en net op het nippertje de bus ingestapt, het was een heel kort afscheid. Onderweg naar auckland met de vele stops tussen door zagen we vliegtuigen in formatie vliegen.

In Auckland aangekomen hebben we een bus opgezocht richting Parnell, een oude maar mooie wijk in Auckland, waar ons hostel zat. Daar ingecheckt en uitgerust op de kamer. De volgende dag zijn we naar New Market geweest en hebben we overal de laaste dingen gekocht om naar huis te sturen. We hadden allebei souveniers en andere dingen die we in onze verdere reis niet meer mee wilde slepen. Op onze een na laatste dag in Auckland hebben we onze pakketten naar huis gestuurd. Dit bleek een hele uitdaging omdat alle post shops om 12 uur dicht gingen, gelukkig voor ons kon de mevrouw in de post shop ons vertellen dat er een om 2 uur dicht ging in het centrum. Dus gauw een doos gekocht om onze spullen in te doen en deze heel gauw gevuld in het hostel. Met veel geluk hebben we de bus gehaald richting het centrum.

Om 3 uur hebben we afgesproken met Margot & Richard bij de Sky Tower, omdat zij naar een concert gingen die avond. Om half 5 kwamen zij Bridget tegemoet lopen toen ik dus al naar boven gegaan was voor het uitzicht. De uitzicht boven in de toren was erg mooi. Drie kwartier later ben ik weer naar beneden gegaan en zag ik iedereen zitten op het terras. Daar hebben we even gezellig bijgekletst. Later die avond zijn we naar de film "Duplicity" gegaan en hebben we als avond eten fish en chips gehad.
Eenmaal terug bij het hostel zijn we gauw in bed gagaan voor onze vroege vlucht de volgende ochtend.

Fiji here we come!!!

• 23 Maart 2009 - 18:53

Judith Van Haperen:

Heey Vakantiegangers..
    Echt leuk zo al die vergalen om te lezen..
    Het schiet nu al op voor jullie..
    Nog 29 dagen dan landen jullie al weer op Nederlandse bodem..
    vinden jullie het jammer of dat niet zo..?
    Ik hoop jullie dan nog te zien en jullie verhalen in levende lijve te horen..
    Lijkt me echt zo gaaf:d..
    en al jullie fotos..
    en ik wil ook wel zien wat voor kleurtje jullie hebben :P..
    Liefss Judith

• 24 Maart 2009 - 19:52

Ingrid:

lieve brigitte en kris, lekker genieten nu op fiji en dan nog een paar weekjes naar australie. en dan weer lekker thuis bij ons. ik kijk er naar uit jullie weer te zien. zeker mijn kleine zusje!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dikke kus van ons allemaal xxxxxxx

• 26 Maart 2009 - 21:53

26 -3 22;48 Mama:

lieve Brigitte en kris,Nog even lekker genieten op Fiji en dan nog lekker genieten in Australie en dan gauw naar huis komen want wij missen jullie heeeeeeeel erg. Liefs van mama xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx