Hoezo naar Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu Hoezo naar Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

Hoezo naar Hamilton

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

15 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Dat is de vraag die ons gesteld werd toen we vertrokken uit Tauranga, Waarom gaan we naar Hamilton?
Er zijn zat mensen die er heen gaan wat bleek uit de bus reis. De bus was klein maar wel erg vol, ook wilden we naar de Hamilton gardens die daar goed bekend zijn. We werden vriendelijk weggebracht door een duits meisje die een uur eerder opgestaan heeft om onze weg te brengen naar de bus halte (buiten haar werktijd om, en dat hebben we te horen gekregen).

Toen we aan kwamen zijn we richting ons hostel gegaan dit keer verbleven we in een hostel genaamd "Eagles Nest Backpackers" de ontvangst was vriendelijk, al was onze kamer nog niet gereed omdat we erg vroeg aankwamen. Na een uurtje internetten in de hostel konden we onze tassen in de kamer kwijt. Toen zijn we met de bedoeling te gaan zwemmen de bus gepakt naar waterworld. Daar kregen we fijn te horen dat er maar 1 baan vrij was om te zwemmen, omdat school kinderen de rest bezet hielden voor lessen enzovoort. Nadat we daar overheen waren zijn we terug naar de stad gegaan en hebben we besloten om voor tien dollar naar de film "The Secret Life Of Bees" te gaan.

De volgende dag zijn we naar de Hamilton Gardens gegaan gelukkig was het weer goed en zonnig. Ergens voordat we naar de gardens gingen zijn we in de stad in "The Warehouse" terecht gekomen waar we voor Bridget een iPod nano hebben gehaald, omdat de oude het langzaam opgeeft. In elk geval in de Gardens was het erg mooi en op sommige plekken erg apart i.v.m. de maori beelden die er stonden. Er waren allerlei thema tuinen chinees, brits en indisch om er maar een paar te noemen. allemaal erg goed bijgehouden. Later in de avond terug bij de hostel kwamen we Phil tegen die we ontmoet hadden in Kaikoura, dat was leuk om met hem even bij te praten.

Op de laaste dag in Hamilton hebben we Phil dag gezegd en zijn we de stad ingegaan om de ipod van Bridget te vullen met muziek. Hiervoor hebben we een internet cafe opgezocht en hebben we de oude nummers van Bridget op de computer overgezet naar de iPod. Toen dat eenmaal klaar was zijn we naar de starbucks gegaan ook hebben we even gekeken naar waneer de films draaide. Ik ben meegesleept naar Confessions of a Shopoholic en hebben we allebei nog een film gekozen die we wilden zien. Ik heb Underworld die avond nog gezien en Bridget is naar Slumdog Millionaire gegaan met een duits meisje genaamd Christine van het hostel.

De laatste ochtend in Hamilton bestond uit relaxen in de hostel en starbucks in het centrum gehaald met Christine. Toen de klok 1 uur sloeg hebben we de bus gepakt naar de bus terminal en gewacht op de naked bus naar Auckland toe, van tevoren heb ik gebeld met vrienden die net boven Auckland wonen, in Wainui, zij hebben ons met genoegen in huis genomen. Wij zijn met hun (Kim & Bob) naar Goat Island en Tawharanui Beach geweest, al regende het af en toe was het toch nog een geslaagd dag met Fish & Chips als opwarm maaltijd. Ook hebben we die ochtend druiven geplukt uit de voortuin, voor de boeren markt de volgende ochtend.

Omdat Kim en Bob een stuk of vier los lopende hanen hebben is er elk ochtend rond 6 uur de hanen koor die optreed, de gevonden oplossing daarvoor is je kussen over je hoofd heen doen en verder slapen. We mochten vandaag een auto lenen van Kim en Bob om naar de boeren markt te kunnen en een beetje de buurt te verkennen i.p.v. vroeg opstaan, zij waren namelijk al om 7 uur daar aanwezig en om 8 uur waren de eerste klanten al druiven aan het kopen. We hebben even over de strand gelopen en een beetje van Orewa gezien, waar de markt gehouden werd.

Morgen, 16 maart, gaan we naar andere vrienden van de familie in Algies Bay, iets verder naar het noorden. Het einde van Nieuw Zeeland komt langzaam maar zeker dichterbij en over een weekje zitten we in Fiji. Ik ben zeer benieuwd naar Fiji maar vind het toch ook jammer dat we binnenkort uit Nieuw Zeeland vertrekken. We zullen nog onze laatste Nieuw Zeelandse post in Auckland doen dus tot dan.

• 15 Maart 2009 - 16:31

Helen:

Hi there, great to hear about your trip. I hope to see a photo of Kim and Bob as yet as well as in Algies bay, even if it is back in NL. Love and hugs M

• 15 Maart 2009 - 18:16

Anneke:

Waren The Hamilton Gardens die lange busrit waard? Die druiven zien er ook lekker uit en dan nog wel in de voortuin!

Ik ben vandaag met mijn moeder naar Confessions of a Shopaholic geweest (ook meegesleept ;-). Ik vond af en toe echt grappig! Wel herkenbaar dat ze bij een tijdschrift wilde werken en er alles voor over heeft.

xxx Anneke

• 15 Maart 2009 - 18:56

19.47 - 15 -3 Mama:

lieve Brigitte en kristen,Leuk om te lezen wat jullie allemaal weer gedaan hebben.En wat leuk zo'n stelletje hanen s'morgensvroeg.Mooie foto's!Ja kris het zal niet meevallen om nieuw-zeeland te verlaten, maar je hebt samen mooie herinneringen hieraan. Geniet nog lekker van alles heel veel liefs van mama xxxx Tot gauw!!!!

• 17 Maart 2009 - 08:17

Pa:

Volgens mij moeten jullie enorm veel indrukken hebben opgedaan,tot nu toe.En er komt nog meer bij.Kristen heeft wel veel familie bezocht.Jullie zijn echt overal goed ontvangen.Nu gaan jullie Nieuw-Zeeland over een paar dagen verlaten en dan naar Fiji.Veel plezier en genieten.doei.

• 22 Maart 2009 - 18:15

Helen:

Hi there hope you had a good flight and we all look forward to hearing from you soon. Love M