Tauranga en The Coromandel - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu Tauranga en The Coromandel - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

Tauranga en The Coromandel

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

11 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Gelukkig zijn we intussen aangekomen in Tauranga en ruikt het hier naar lekkere frisse lucht.

Bij de binnenkomst in onze kamer heb ik eerst uitvoerig alle spinnen vermoord en ben ik samen met Kris op zoek gegaan naar een huur auto. Toen we eenmaal klaar waren om ons eten te gaan bereiden bleek dat er geen stroom was. Door het onweer van wat eerder bleek de bliksem ingeslagen te zijn bij de stroomcentrale van Tauranga. Met andere woorden: Tauranga zat zonder stroom. Nou lekker handig. We wachten uren lang op ons kamertje en elke paar minuten probeerden we onze lampjes uit of er inmiddels alweer licht uit kwam. Na een dikke 3 uur was dit eindelijk het geval en konden we eindelijk onze maaltijd gaan eten, warme soep.

De auto zou de volgende ochtend worden afgeleverd voor onze trip door het Coromandel. Dus om 7 uur ging de wekker en het zou een lange dag gaan worden. De auto was mooier als dat mini ding van de laatste keer en een hoop was automatisch, tot vreugde van Kris. We begonnen onze reis richting Waihi met alleen een road map. Even lunch gehaald en weer verder. Het coromandel is een vrij groot gebied dus het was niet 1 simpel plaatsje.
In Whangamata hebben we geluncht, nou ja lunch.. we werden achtervolgd door regen wolken dus hebben we bij het water even snel een banaan en appel naar binnen gepropt en zijn verder gereden naar Whitianga voor een goede lunch.

Het werd een hele sport om de regen voor te blijven en iedere keer als we een plaastje verlieten begon het weer te druppelen.

We reden verder naar boven waar we bij allerlei verschillende stops aan het strand kwamen, zoals Otama Beach. Het weer werd beter en het uitzicht en de stranden mooier. Witte stranden met helder blauwe en soms groene zee waaruit rotsen opkwamen. Veel gewandeld en genoten van alles om ons heen. Eindelijk zagen we waar we voor kwamen. Na onze stranden tocht zijn we overgestoken naar de westkust, richting het plaatsje Coromandel.

Omdat we al een paar uur onder weg waren en ik wel weer voor het donker terug wilde zijn, zijn we hier niet lang gebleven. Op zich waren het niet zulke lange afstanden. Vaak maar 30 km of iets meer. Maar door het soort wegen waar je op zat kon je vaak niet zo hard. Je zat dan ook midden in een berggebied met wegen waar je vaak maar 25km mocht rijden. Omdat het vaak flink omhoog, omlaag en onoverzichtelijke bochten had kon je er uitgebreid je tijd voor nemen. Dus je kan je voorstellen dat wij pas na 6 uur rijden in Coromandel aankwamen. Aangezien de zomer langzaam overgaat wordt het ook vroeger donker. En vanwege het gebrek aan lantaarnpalen en alleen zielige lichtjes op de weg, wilde ik voor het donker weg zijn uit dit gebied.

We gingen verder naar de Rapaura Watergardens. Het was een mooie groene tuin en een leuke wandeling de heuvel op, op zoek naar de waterval. We kwamen niemand tegen onderweg en hebben bij de waterval even zitten genieten van de rust. Rond 5 uur gingen we verder richting Thames om vervolgens weer terug naar Tauranga te gaan. Onderweg stopten we nog even in Paeroa de stad van de L&P (dat drinken we hier) We waren te moe om nog eten te koken dus na het tanken zijn we gestopt bij de Mac en hebben ons vol gegeten. Het was een gezellige dag. De volgende ochtend werd de auto weer opgehaald.

We wilden de 2de dag voor een nieuwe mp3 speler gaan kijken omdat die van mij niet meer normaal functioneerd. Kris had wel een idee om gewoon een Ipod te halen. Wat we uiteindelijk toch maar niet hebben gedaan. Dus na een wandelingetje in de stad hebben we heerlijk geluncht. Steengrill. We kregen beide zo`n klein steengrilletje met 3 flinke stukken vlees erop. Heerlijk!

Later in de middag zijn we naar Mt Maunganui geweest. We hebben een wandeling rond op de berg gedaan en af en toe een paadje naar het strand gevolgd om Paua te zoeken wat daar erg populair is. Geen Paua gevonden wel verscheidene stukken van een krab... Het was een leuke middag. Over de rotsen geklauterd en maar zoeken. Tegen 6 uur waren we klaar met onze wandeling en pakten de bus weer terug naar Tauranga. We kunnen duidelijk zeggen dat we hier een leuke tijd hebben gehad..

Op naar Hamilton.

xxxxx

• 13 Maart 2009 - 20:38

21.30 -13-3 Mama:

Lieve Brigitte en kris,Dat was weer een leuke tijd waarin vanalles gebeurde!wees voorzichtig met autorijden,en laat gauw wat van je horen.Heel veel plezier nog en een dikke kus van mama xxxxx