Drukte in Christchurch en Hanmer - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu Drukte in Christchurch en Hanmer - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

Drukte in Christchurch en Hanmer

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

07 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Zow wat een week, waar moet ik beginnen. Deze week zijn we weer aangekomen op onze basis bij Nana Jo. We hebben lekker bijgekletst en zijn aan de planning van deze week begonnen. Dinsdag hebben we de dingen gedaan die we nog moesten doen en zijn we naar Twilight gegaan, zodat ik Kris aan zijn afspraak kon houden van Mt Cook. Het was een leuke dag.

Woensdag zijn we met Nana Jo naar Willowbank gegaan, een soort van reservaat voor dieren. Het was erg leuk, de dieren liepen soms om je heen en soms moesten ze ook achter hekken zitten, vanwege veiligheid natuurlijk. Kris en ik hebben allbei een Wallaby (kleine kangaroe) kunnen aaien en hertjes. We hebben apen, boerderijdieren, vreemde vogels en kiwi`s gezien. Ook liepen we langs een soort van "dorpje" waar de Maori soms een optreden geven. Na de wandeling hebben we lekker met zijn 3-en nog geluncht. gelukkig was het weer niet al te warm, dat scheelde weer met lopen.

In de middag heeft Nana Jo ons met haar zwemkaart afgezet bij het zwembad:"QE2". Kris kocht nog een extra bandje voor de glijbanen en heeft ze dan ook alle 5 uit geprobeerd. Namen zoals de: "Body Bullet" en "Terror Tube" spraken mij niet echt aan. Kris had wel de grootste lol. Ik kon hem soms horen vanuit de glijbaan. Verder lekker genoten van het zwemmen en de spa`s.

Op de donderdag heeft Nana Jo ons naar het Antartic Centre gebracht. Zelf ging ze niet mee naar binnen. We vonden het erg interessant om zoveel te weten te komen over Antartica en de pinguins. Er zaten ook pinguins trouwens, van die hele kleintjes. Ze hadden er een aparte ruimte gebouwd waar je mee kon maken hoe het is om een storm op Antartica mee te maken. Kris ging naar binnen, overschoenen aan, dikke jas aan en dan zou de storm wel komen. Ondertussen daalde binnen de temperatuur naar -17 en begon de wind steeds kouder te worden en harder te loeien. Het was wel grappig je zag al die mensen daar binnen gaan bibberen en schuilen. Ik besloot erin te gaan toen de storm klaar was en iedereen weg was behalve wij 2. Even wat foto`s gemaakt en van de glijbaan in de sneeuw. Toch nog een beetje NL meegemaakt.

Na afloop hebben we nog even geluncht en de laatste attractie gedaan: de Hagglund. Dit is een vervoersmiddel waarmee ze op Antartica rijden. Dit zijn 2 ijzeren cabines die aan elkaar zitten en een soort van ketting hebben aan de onderkant en daarin de wielen. Nou zag ik dit niet zo zitten. Maar ben toch gegaan. Riemen vast, en er zat overal van dat beschermspul en handvaten aan het plaffond. Kon niet veel goeds beloven. Eenmaal op het parkoers zag ik waarom alles er zo in zat. Er kwamen 3 vrij steile heuvels achter elkaar. Dus wij met dat ding heel langzaam omhoog en keihard naar beneden. Alles draaide. Ik hield me overal aan vast wat mogelijk was. Je zat zijwaarts dus je vloog af en toe omhoog, opzij en naar beneden. Daarna ging ie heuvels op om over gaten van 1 meter te rijden, of er schuin overheen te rijden en uiteindelijk gingen we door een 4 meter diepe poel heen en dat ding is 2 meter.... gebruik je fantasie maar. Ik was blij toen ik eruit mocht.

Die middag zijn we naar de film: "Slumdog Millionaire" geweest. Erg interessant. Vond hem wel mooi. We waren te laat terug voor het avond eten maar het stond nog in de oven op ons te wachten.

Vrijdag probeerden we wat af te spreken met Kris zijn nichtjes en neef: Tineke, Michael en Katheryn. En op het laatste moment lukte dat ook nog. Die ochtend gingen we even nog naar Avonhead en kochten alvast een bedankje voor Nana Jo, voor alles wat ze voor ons gedaan had, dus kochten we de grootste bos bloemen. Ze was er erg blij mee.

Die middag hebben we bij "DUX de LUX" gegeten met Michael, Tineke en Katheryn en we hebben een paar uur bijgekletst. Het was erg gezellig. Kris vond het geweldig om ze weer te zien en hun haalde herinneringen op terwijl ik het leuk vond om iedereen te leren kennen. Het was erg warm buiten en omdat het Waitangi Day was hoorden we vlakbij allerlei Maori`s een optreden doen. Was leuk om dat gezang te horen.

Vandaag zijn we naar Hanmer Springs geweest. We zouden om 9 uur de bus nemen om vervolgens dezelfde dag om 5 uur weer terug te komen. Het begon lekker toen onze bus niet bleek te starten. De chauffeur zelf probeerde er van alles aan te doen, totdat er geen gluid meer uit kwam. Gelukkig was snel duidelijk wat het probleem was, alleen het oplossen ervan duurde dik een uur. Rond 12 uur kwamen we toch nog aan. Heerlijk geluncht met zijn 2tjes in een "bier" restaurant, en ons daarna begeven naar de Hot Springs, waar Hanmer om bekend staat.

Het bleek een groot waterpark te zijn met verschillende heet water baden, gewone zwembaden, kinderbadjes en glijbanen. We haden ontzettend mooi weer, 29 graden. Heel de middag gezwommen en genoten van het water. Omdat we dus een uur minder hadden hebben we ook minder van de omgeving van Hanmer gezien, maar we hebben een goede dag gehad.

Inmiddels zitten we bij Nana Jo en gaan we nu genieten van een warme chocolademelk.

• 07 Februari 2009 - 07:59

Romy:

hee kris en brigitte wat leuk ban die kangoeroe!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxx romy hvj

• 08 Februari 2009 - 08:52

8-2 10.40 Mama:

lieve Brigitte en Kristen, Wat een goed verslag en wat was de week weer leuk! de maories vindt ik ook heel erg leuk, en wat een leuke foto-s enwat een mooie kangaroe! Geniet maar lekker van alles. Hier schijnt het zonnetje, dus lekker wandelweer. Heel veel lieve groetjes van mama ook aan jou kris. xxx

• 09 Februari 2009 - 09:23

Pa:

ik begin een beetje jaloers te worden.grapje! jullie zien heel veel mooie dingen,en ik lees wel dat de gehele familie blij is met jullie.ik heb ook nieuws voor brigitte,DigiD is opgelost.via het thuisfront wordt alles geregeld.Kris en Brigitte,blijf vooral genieten.tot de volbende mail.groetjes pa

• 09 Februari 2009 - 13:11

Aom:

Hey Kris en Brigitte, zo te lezen hebben jullie het nog steeds goed naar je zin en zitten jullie zeker niet stil! Leuke foto's voor bij je reisverhalen. Alweer bijna op de helft, tijd gaat snel! Dus geniet er nog lekker van met zn tweeen!
    xx

• 10 Februari 2009 - 09:09

11.00 -10-2 Mama:

lieve brigitte en kris, Hoe gaat het met jullie?Ik kan jullie niet bereiken met mijn smsjes ik krijg geen ontvangstbericht.laat wat van jullie horen a.u.b. liefs mama xxxxxxxx