Zee ziek in Kaikoura - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu Zee ziek in Kaikoura - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

Zee ziek in Kaikoura

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

14 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Inmiddels kan ik (Kristen) zeggen dat de warme chocomel bij Nana Jo gemist wordt. We hebben de volgende dag na Hanmer een hoop gestress gehad om de bus te pakken naar Kaikoura toe, waaronder een reis naar de shopping mall (aan de andere kant van Christchurch) om diverse benodigheden te halen. Uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we de bus netjes optijd gehaald. Helaas moesten we afscheid nemen van Nana Jo omdat we voorlopig niet meer in Christchurch komen.

Eenmaal in Kaikoura aangekomen werd het al koeler, we kregen daar gelijk bij aankomst al een hele rondleiding van het dorp en hebben seals gezien en de diverse weetjes van het dorp te weten gekomen dat was echt erg fijn. Onze plan in Kaikoura was om met een tour mee te gaan om walvissen te zien op zee. Het weer ervoor was echter niet zo best, de dag dat we geboekt stonden hebben we besloten om het op te schuiven naar de volgende ochtend, dat kwam vanwege de "Sea Sickness Warning" en een golf van 1 meter plus de wind en regen, dan wordt het al onaangenaam.

Dus de volgende dag vroeg opgestaan (lees half 6), ontbeten, en naar buiten... en jawel.. regen.. geen zons opgang te zien en om 7:15 moesten we varen, bij aankomst daar bleek een "Strong Sea Sickness Warning" en nog steeds de 1 meter golven. Bridget zag dit en dacht no way en ik wilde dit niet missen, zo'n pilletje voor 2 dollar gehaald tegen de Sea Sickness en gaan met die banaan. We waren de eerste boot uit, dus moesten we de walvissen nog zoeken, dat duurde even. Uiteindelijk vonden we er 1 na een beetje luisteren in het water met een of ander onderwater microfoontje. Dat was erg leuk om te zien, even later spotte een mevrouw er nog twee, wat heel ongewoon bleek, gemiddeld zagen ze 2 per rit. Ook zagen we nog 2 seals en albatrossen (overgrote zee meeuwen). Kwa zee ziek zijn viel het mee alleen op de terug rit moest ik op een gegeven moment wel.. volgens de tour mens "Abby" was dat onvermijdelijk voor sommige, ik was in elk geval niet de enige...

Andere dagen in kaikoura hebben we door gebracht in en om de Hostel, het weer bleef een beetje regenachtig, een avond gezellig met twee van de hostel uitgegaan. Op de donderdag hebben we de bus naar picton genomen en in een behoorlijk ruikende hostel gelogeerd voordat we de interislander ferry naar Wellington genomen hebben.

De Interislander ferry schommelde lang niet zo erg als de Whale Watching in Kaikoura, dus ik had nergens last van, Bridget daarin tegen had wel last van een misselijk gevoel. Nu we in Wellington zijn aangekomen en in de Camebridge Hostel logeren is het een stuk aangenamer, We hebben al een bijkom dag gehad bij de bios waar we Marley & Me gezien hebben. Nu begint ook de zon door te komen en wordt het warmer.

Het is in ieder geval een mooi begin van het noord eiland. ik zorg ervoor dat er nog mooie plaatjes van online komen. We houden jullie op de hoogte!

• 14 Februari 2009 - 06:44

Romy:

hee lieve kris en brigitte,, wat een leuke foto's!! ik had ze nog niet gezien. ik hoop dat alles goed gaat, hier wel ga zo weer met oma mee. dikke kus romyxxxxxx

• 14 Februari 2009 - 12:45

14.45 14-2 Mama:

lieve Brigitte en Kristen, Wat een belevenis weer, hardstikke leuk. Nog heel veel plezier groetjes van mama xxx

• 14 Februari 2009 - 14:01

Anneke:

Wow! knap hoor dat jullie met een strong sea sickness warning toch naar de walvissen gingen kijken. Ik weet hoe het voelt ;-)

xxx Anneke

• 15 Februari 2009 - 06:01

Kris:

Inmiddels heb ik foto's toegevoegd ;)

• 15 Februari 2009 - 13:20

Helen:

Hi Kris and Brigitte, Nice photos and please keep an eye on the news now and then. Make the most of every moment. Love M