Rood en Blauw in Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu Rood en Blauw in Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

Rood en Blauw in Wanaka

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

29 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Daar zijn we weer, inmiddels in Wanaka dat ligt twee uur reizen ten noorden van Queenstown, het is een klein dorp aan Lake Wanaka (origineel bedacht niet?). Het heeft zo'n 5000 inwoners, de helft van het aantal inwoners in Queenstown. Onze hostel heeft ook een hele originele naam "Wanaka Bakpaka". Wij slapen in een twin room met 3 bedden wat ons eindelijk rust geeft van de snurkers en alarms.

De eerste dag in wanaka hebben we rustig aan gedaan. Na een nachtje slapen, die ik (Kristen) als goed ervaren heb en bridget iets minder goed, ben ik op onderzoek uit geweest. Bridget heeft het rustig aan gedaan in de hostel en ik heb een fiets voor de middag gehuurd, zeggend dat ik om 3 uur terug zou zijn. Mijn fietstocht heeft mij tot Mt Iron gebracht daar ben ik naar boven gewandeld zo'n 548 meter boven zee niveau (Heb op facebook een fragment geplaatst, mocht je die willen zien). Dat is in elk geval iets wat ik mis in Nederland hoogtes en natuur.

Daarna ben ik het centrum gaan verkennen en was ik opzoek naar een kapper. De dame bij een kapper was niet zo lief en zei dat zij voor de komende week volgeboekt was, in wanaka zeker? Na een beetje heen en weer gereden te hebben ben ik toch maar richting de iSite gegaan en daar informatie nagevraagd daar kreeg ik een tip om naar Alibaba's te gaan om me te laten knippen. Dat klonk voor mij een beetje verdacht plus dat ik dat zaakje nergens gezien heb. Vanmiddag heb ik de zaak eindelijk gevonden en kon ik naar binnen zonder afspraak. Nu kan ik weer zeggen dat ik een knap koppie heb :P

Toen ik precies weer om 3 uur de kamer in liep zat bridget op der horloge te kijken en vond mijn timing ongeloofelijk. We wilden toen samen richting de stad lopen tot dat bridget een mooie foto zag langs het water, en de opdracht gaf te gaan zitten. Zelfontspanner op 10 sec en hups gauw naar mij toe lopen. Bij de eerste poging was het een redelijk foto en bij de tweede... glee bridget uit en besloot ze haar knie tegen een rots aan te slaan. Dit resulteerde in een foto met mijn hoofd eraf geknipt onderweg naar bridget toe lopend. Hierdoor is de wandeling naar het centrum een stuk langer geworden. In het centrum hebben we onze boodschappen gedaan. Later terug lopend van het centrum kwam ik er ook achter dat ik vergeten was mij in te smeren waardoor ik ook een aardig kleurtje rood kreeg. Inmiddels gaat het beter met Bridget haar knie en is het een blauw plek en kan zij weer op normale tempo lopen.

Gisteren zijn we naar Puzzle World geweest het was zeer interessant, ze hebben daar Illusion Rooms en een doolhof (buiten in de open lucht). In de Illusion rooms was er de Tilted room. Dit is een kamer waarbij alles schuin staat en dat zorgt voor behoorlijk wat brein verwarring. Je hebt het gevoel dat de kamer beweegt terwijl het niet zo is, dit stond bridget niet erg aan al is ze is wel meegeweest. In de doolhof hebben we alle gekleurde hoeken kunnen bereiken alleen was de uitgang een beetje lastig.

All in all vinden we wanaka een zeer leuke plek, minder touristen en net zoveel natuur als Queenstown. De volgende plaats op de planning is Lake Tekapo.








  • 29 Januari 2009 - 09:37

    29 -1 11.25 Mama:

    Lieve Brigitte Kristen, Ik lees dat het goed gaat met jullie,alleen moet je goed utkijken Brigitte, je bent vaak te snel met alles en dan val je.Nou Kris laat je kapsel maar eens gauw zien op de site.Dit keer ben ik de eerste. Heel veel lieve groetjes van mama'en wees voorzichtig. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Januari 2009 - 09:47

    Mama:

    Ik nu pas de foto"s ze zijn heel mooi,en Kris je ziet er goed uit.Het is heerlijk winterweer,het vriest en het zonnetje schijnt.In Australien is het 46 graden, nou daar hoef ik niet te wezen.Heel veel lieve groetjes van mama marieke en pa.

  • 29 Januari 2009 - 17:08

    Romy:

    hee kris en bri!!!
    wat een mooie foto's! egt leuk! alles nog steeds goed? xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Romy

  • 30 Januari 2009 - 05:12

    Helen:

    Hi there, Glad to hear of all your adventures, just be careful of the rocks...Here all is well, cold, and somtimes in the min re temps. Had lots of meetings. Love M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte en Kristen

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 31698

Voorgaande reizen:

02 December 2008 - 22 April 2009

The Great Escape

Landen bezocht: