Bijkomen in Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu Bijkomen in Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

Bijkomen in Queenstown

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

25 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hoi, hoi

Na bijna 5 uur in de bus zijn we dan eindelijk in Queenstown aangekomen. Ons hostel bleek vlakbij het uitstappunt te zijn en lag inderdaad lekker in het centrum en net buiten het lawaai gebied. "The Last Resort" heet het. Bij binnenkomst zagen we op het bord staan dat internet en ontbijt gratis was. Dat is nou eens een mooie binnenkomer. `s Avonds hebben we eerst eens gekeken wat er te doen was in Qtown.

We slapen met 6 mensen op 1 kamer en dat houd hier in, 3 stapelbedden. En die van ons kraakt. Ik slaap dit keer onderop want kreeg het niet voor elkaar om op het bovenste bed te klimmen, lekker genant. Het bed lag lekker maar heb inmiddels zo lang op dezelfde plek gelegen dat ik nu een deuk in mn matras heb en nu slaapt mijn bed erg hard. Geloof dat kris hetzelfde had na 1 nacht.

Gisteren ging het allemaal lekker. Begon met van de trap af vallen. Viel vrij hard en heb nu al 2 dagen last in mn rug tijdens het lopen.
Viel namelijk plat achterover op mijn kont en rug. (ik liep niet te hard maar op mn sokken op tapijt en gleed uit) Ach ja, we hebben gister lekker geluncht bij het McCafe.En zijn in de middag naar het zwembad gegaan. Dat was apart we werden afgezet naast de snelweg en er werd verteld dat we maar die kant op moesten lopen. We waren nu echt in the middle of nowhere. Maar we vonden het zwembad. Was $8 pp en het dubbele als je gebruik wilde maken van de glijbanen. Het was een lekker ontspannend middagje, op de blauwe plekken van de glijbaan na.

Onderweg terug naar het hostel hebben we bijna een uur moeten wachten op de bus. Maar we kregen wel korting. We zijn nog heerlijk uit eten geweest bij "Speights Ale House". Na die goedkope maaltijden van de laatste weken was dit eten zo lekker. Het was echt een uitje.

Kris is momenteel naar de Skyline Gondola om vervolgens met de Luge naar beneden te komen. Als je geen idee hebt wat dit is zou ik het eens opzoeken op google plaatjes, dan heb je een duidelijk beeld. Qtown is voor mij niet echt de ideale stad. Het is meer een stad voor de avontuurlijke sporten. Ze staan hier bekend om het Skydiven, Bungee jumpen, River Rafting, Jetboting en Kajaking. Niet echt mijn ideale lijstje. Wel is Qtown mooi gelegen tussen de bergen en aan het water.

Vanmiddag zijn we weer naar de film geweest:"Bride Wars". Niet echt mijn soort film en op een gegeven moment ging het nergens meer over. Beetje raar.

Het weer is sinds vandaag wat koeler, en dus geen 30 graden meer. Het is nu nog 23 graden en het voelt bijna kouder. We zijn teveel verwend. Morgen gaan we weer verder en ben benieuwd wat ons te wachten staat in Wanaka..

xxxxxxx

Kris en Brigitte

• 25 Januari 2009 - 06:23

Helen:

Hi there, Yes indeed NZ is a sport and outdoor country, with beautiful scenery. Hope the blue spots heal quickly and that your back gets better. Here it has been raining and it is still cold. We have been working hard and soon I have to find another job. Lots of love M

• 25 Januari 2009 - 10:55

Romy:

hee brigit en kris, ik hoop dat jullie het daar heel leuk hebben! we missen jullie wel hoor.. :( ik hoorde dat het daar heel warm is , bij ons was het eerst slecht weer maar nu schijnt het zonnetje!!xxx

• 27 Januari 2009 - 16:53

27-1 18.40 Mama:

lieve Bigitte, Ik hoop dat het beter gaat met je rug,dit kun je niet gebruiken.Goed uitkijken en rustig aan doen.Je krijgt de groetjes van Menno van Prego.Jullie hebben weer leuke dingen gedaan. Kristen gaat met jou ook alles goed? heel veel lieve groetjes van mama en pa xxxxxxxxxxxxxxxxx