Gezelligheid in Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu Gezelligheid in Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

Gezelligheid in Napier

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

25 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Napier

Op de dag van aankomst werden we verwelkomd door de warme zon. De straten waren afgezet wegens het Art Deco Festival. We checkten in in ons hostel en gingen eens kijken wat dit festival precies inhield.

We kwamen aan op de laatste dag en ondervonden al snel dat we ons terug in de jaren 1920 bevonden. Oude auto`s en ontzettend veel verklede mensen. Ouderwetse muziek die live werd gespeeld en mensen die een dansje waagden. Verder zaten er groepen mensen bij elkaar een thee kransje te houden. Het was leuk om te zien. Zelfs de kinderen waren opgetut, de winkels verkochten kleding uit 1920 en de restaurants draaiden de oude muziek. Vrouwen met banden om hun hoofd en veren eraan, parasols, hoedjes en oude jurken. En de mannen hadden allemaal een hoedje, stonden vaak bij de auto`s en rookten een sigaar of zaten aan de drank. Wij keken onze ogen uit.

In het hostel was gebleken dat we een eigen tv en dvd speler hadden en toegang tot hun dvd voorraad van zo`n 200 dvds. Dat was natuurlijk mooi meegenomen.

Ondanks de voorspelde regen voor de volgende dagen bleef het prachtig zonnig. Napier is een vrij rustig stadje en er is genoeg te doen. Wij besloten ons te wagen aan een potje minigolf. Er zijn 2 banen met beide 18 holes maar 1 ervan was afgesloten. Met een sterke voorsprong begon ik en eindigde als de verliezer. Kris speelde de laatste 9 holes beter dan ik met mn 13 slagen bij sommige banen...

De maandag stond totaal in het thema van de Oscars die die middag werd uitgezonden. Dus even eten ingeslagen en ons voor de tv ingesteld en de komende 5 uur naar de Oscars gekeken. Hugh Jackman als presentator was erg leuk om te zien hij maakte er een mooie show van. We waren het beide wel met de uitslag eens en waren blij dat Slumdog 8 van de 9 oscars had gewonnen :)

Later zijn we naar het Aquarium gegaan, waar ze tot onze verbazing ook kiwi`s hadden. Het aquarium was leuk. Niet ontzettend groot maar wel varierend. Van Krokodillen tot reuzeschildpadden en van pirana`s tot Nemo. Ook hadden ze een glazen tunnel aangelegd waar je kon lopen en de haaien en roggen boven je zag zwemmen. We deden op de terug weg nog een poging tot Fish&Chips maar die waren echt niet te eten.
In de namiddag zoals gewoonlijk bij de Starbucks even bijgekomen en genoten van onze Hot Chocolate en Caramel Frappuchino. Kris kocht nog zijn eigen beker en kreeg daarbij nog een gratis drankje..

Vandaag heb ik het rustig aan gedaan terwijl Kris aan zijn wandeling door de stad zou gaan op zoek naar de Bluff Hill lookout. Hij was dik 2 uur weg en kwam erg enthousiast terug. Terwijl ik hier in het hostel mn eigen ding deed. Zat lekker rustig op internet mn financien te bekijken toen een hostel genoot besloot om piano te gaan spelen. Dat deed hij voor de komende 1 uur en een kwartier op een ongestemde piano. Uiteindelijk kon ik er niet meer tegen en gelukkig kwam Kris aangelopen. Dus snel onze spullen gepakt want vandaag zouden we gaan zwemmen met de zeeleeuwen!!

Om half 2 kwamen we aan en na een kwartier wetsuit na wetsuit te hebben geprobeerd ben ik gesetteld voor een te grote. Ik voelde me net een walvis in dat ding, en als ik je sommige foto`s laat zien (thuis) zal je het met me eens zijn dat ik er ook zo uitzag. Mja. Beter iets dan niets. Wij waren het eerste koppel dat mocht zwemmen met Iha. De zeeleeuw, inderdaad. Iha is 1 jaar oud en mag nog niet zo lang zwemmen met mensen ze heeft namelijk het geduld van een kind van 5 en is alles na uiterliijk een half uur beu.

We gingen in het basin waar normaal de dolfijnen shows gegeven werden, voordat de dolfijn doodging natuurlijk. Het water, zeewater, was vrij koud maar niet storend op een warme dag als deze. We gaven haar eten, aaiden haar, zwommen met haar en probeerden te duiken. Met gevolg een stel flippers die alleen op het water spetterden. Dat wetsuit houd je boven water. Het was leuk. Een mevrouw van het andere koppel maakte de foto`s voor ons. Toen het andere koppel aan de beurt was gingen wij douchen en hingen we nog even rond in het "park".

In de middag wilde ik een revanche met minigolf dus na een bakkie Starbucks en lunch heb ik Kris deze keer ingemaakt op de minigolf baan. Inmiddels zijn we onze tas aan het pakken want morgen gaan we weer verder. Wij hebben hier een leuke en gezellige tijd gehad.

xxxxx en tot snel

  • 25 Februari 2009 - 09:16

    Anneke:

    Oh wat klinkt dat leuk met een jonge zeeleeuw zwemmen! Ik kan niet wachten tot ik de foto's zie! Ik heb een zeehondje bij Pieterburen symbolisch geadopteerd en ze zwemt nu weer in de Noordzee. Ik ben dol op die beesten.

    Hugh Jackman was echt leuk! Hij kan heel goed zingen.

    xxx Anneke

  • 25 Februari 2009 - 13:45

    25-2 15.40 Mama:

    lieve Brigittr en Kris, wat een leuke foto"s , en wat leuk Brigitte dat je met de zeeleeuwen heb gezwommen. nog heel veel plezier kus van mama.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Februari 2009 - 16:56

    Charlie:

    hey Brie en Kris,
    zo zo jullie maken een hoop mee. Leuk joh met zeeleeuwen zwemmen, dat hoor je niet zo vaak. Ben ook benieuwd naar de foto's! Fijn dat het weer ook meezat! is ook handig. Goh dat je heel die oscars heb gezien: tof! ik heb er niks van gezien alleen dat Kate winslet een oscar won voor beste actrice en dat de joker van batman er een won. Maar ook lekker aan de starbucks zie ik wel! hihi! Best lekker he?
    Nou veel plezier nog!

    groetjes Charlie

  • 26 Februari 2009 - 05:17

    Helen:

    Hi there, Great fun you are getting a lot in to see even in Napier. All the best and lots of love, M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte en Kristen

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 31698

Voorgaande reizen:

02 December 2008 - 22 April 2009

The Great Escape

Landen bezocht: