Zonnig Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu Zonnig Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

Zonnig Sydney

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

10 April 2009 | Australië, Sydney

Tegen alle weersverwachtingen in is het tot de dag van vandaag zonnig geweest in Sydney. De treinreis er naar toe was erg lang maar we zijn dan uiteindelijk wel aangekomen rond half 12 in de nacht.

De volgende morgen zijn we moe, maar enthousiast de stad ingegaan. Al kwamen we niet verder dan het parkje. Kris zijn vriend Ben had al de hele ochtend contact gehad met Kris en toen hij belde kwam hij ons tegemoet in het parkje. Hij liet ons zien waar hij werkte en zou ons die avond komen ophalen voor een etentje bij zijn thuis.

Wij liepen die middag nog wat rond om vervolgens tegen 6en weer opgehaald te worden bij het hostel. Nadat we boodschappen hebben gedaan hebben we daar gegeten en na een paar uur gekletst te hebben werden we weer afgezet.

Die avond sliep ik goed voor de verandering dankzij medewerking van onze rustige kamergenotes. Toen we wakker werden besloten we de Sightseeing tour door Sydney te doen. Dus kochten we een kaartje voor zo`n dubbeldekker bus. Eerst de Bondi kant opgegaan richting Bondi Beach. Later de rest van Sydney o.a. de Harbour Bridge, The Opera House en we kwamen nog langs de Imax Theatre met het grootste scherm in de wereld. Het was een leuke dag.

De volgende dag was Robert, Kris zijn andere jeugdvriend, aan de beurt. Dus wij richting de haven om Robert daar voor lunch te ontmoeten. Hij stelde voor on sandwiches te gaan halen en die aten we op in een parkje aan het water. Het was erg lekker weer. Even gekletst en daarna naar het museum geweest waar wat aparte kunst hing. Omdat Robert weer aan het werk moest gingen wij een beetje wandelen door de stad. Uiteindelijk gingen we naar het Power House Museum waar op dat moment de Star Wars tentoonstelling was. Dat was leuk en interactief. Je zag de costuums uit de films enzo.

Die volgende morgen moesten we van kamer wisselen. Dus op naar een 4 persoons kamer. Ik ging op pad naar de Botanical Gardens en vond een mooi plekje aan het water recht tegenover The Opera House. Daar zat ik een poosje tot ik een sms van Kris kreeg dat hij intussen ook de Gardens was ingewandeld. We aten wat en liepen samen verder. We kwamen kakatoes tegen en een hele hoop vleermuizen die overal hingen. Na afloop bleken we de laatste gratis bus gemist te hebben dus moesten we lopend terug naar het hostel.

Gisteren hebben we een bioscoop dagje gehad. De nieuwste films kwamen uit zoals: "The boat that rocked" en "17 again". Tussen de films door zijn we naar Paddy`s Market geweest. Dat was wel leuk.

Vandaag hebben we de dag apart doorgebracht. Ik ging op zoek naar boodschappen, die ik niet kon vinden omdat de supermakrten gesloten waren en ben de rest van de middag geirriteerd door een oude vent op mijn nieuwe kamer (ja de 3de kamer). Kris heeft de dag doorgebracht met Ben.

Inmiddels hebben we ons verblijf verlengd met 5 dagen en gaan we woensdag richting Melbourne.

Tot snel!

• 10 April 2009 - 15:06

Hilda:

hoi kris en brigitte

Hier vandaag keigoed weer 23graden voor de eerste keer

gr hilda

• 11 April 2009 - 08:28

Romy:

hee brigitte en kris, ik hoop dat alles goed gaat! hier wel heel lekker weer:) dikke kus en tot snel!!

• 14 April 2009 - 16:35

Judith Van Haperen:

Heey Kris en Brigitte..
    Het zijn echt mooie foto's..
    Ik hoop jullie te zien voordat ik weg ga..
    want wil graag jullie verhalen horen :P..
    Liefsss

• 14 April 2009 - 21:16

14-4 23.08 Mama:

Lieve Brigitte en kris,jullie zullen wel blij zijn als jullie weer rustig in je eigen bed kunnen slapen zonder al die mensen om je heen.Ik kijk uit naar jullie en de iedereen hier.Tot heel gauw ,lieve groetjes van mamaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 15 April 2009 - 11:50

Pa:

brigitte en kris
    als ik dit schrijf is het al 15 april. Nog maar een week en dan zijn jullie weer thuis. Wat is het achteraf toch nog snel gegaan.Wij zullen op schiphol zijn,om jullie te verwelkomen.Jammer genoeg kunnen we tijger en wolfie niet meenemen,die moeten thuis op jullie wachten. ALvast een goede vlucht terug toegewenst,namens ons! Tot gauw,pa Henk.