De Rainy Sunshine Coast... - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu De Rainy Sunshine Coast... - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Brigitte en Kristen - WaarBenJij.nu

De Rainy Sunshine Coast...

Door: Kristen & Bridget

Blijf op de hoogte en volg Brigitte en Kristen

05 April 2009 | Australië, Surfers Paradise

Het regende inderdaad toen we vertrokken. We werden niet weggebracht door ons hostel want het zogenaamde busje was kapot. Dus wij in onze regen outfit naar het station gelopen. Op naar de rest van de Sunshine, Gold Coast.

Het regende de hele busrit lang. Na een dik uur kwamen we aan in Surfers Paradise. Maar het was weinig van een paradijs. Bij de balie hoorden we dat Byron Bay er helemaal slecht aan toe was. Iedereen zat vast daar. Vanwege het slechte weer waren er wegen overstroomd die het moeilijk maakte voor het verkeer om erin en eruit te komen. We zagen het weerbericht. De hele week regen...

We werden opgehaald door een busje en renden naar binnen. Na een uur ofzo konden we eindelijk op onze kamer van 6 personen. Er bleken 2 Engelse meiden en 2 Zweedse meiden bij ons op de kamer te slapen. Ongeveer het halve hostel zat beneden op de grond films te kijken en wij besloten naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum met bios te gaan, Pacific Fair. Doorweekt kwamen we er aan.

Lekker de hele dag overdekt doorgebracht en de nodige keren kregen we te horen in de winkels: "Normaal is het mooi weer...". Ja nu dus niet. We hebben de nieuwe films gezien zoals: Monsters vs Aliens en Inkheart. In de avond begaven we ons terug naar het hostel waar de 2 Engelse meiden een filmpje keken op de kamer. Na de film gingen wij 4 slapen, om vervolgens rond een uur of 12 wakker gemaakt te worden door de 2 Zweedse die ineens vrienden hadden meegenomen en blijkbaar wilden gaan stappen. Een hoop kabaal en 40 min later waren ze weg. Wij waren alle 4 intussen flink geirriteerd want ze deden niet echt de moeite om zachtjes te doen.

Om een heel lang verhaal kort te maken. Rond 3 uur kwamen ze met veel kabaal weer terug en toen we s`ochtends wakker waren sliepen er 4 Zweedse mutsen in onze kamer. Kris ging naar de receptie en die zetten ze de kamer uit. Alle 4. Wij waren blij.

Gelukkig brak de zon af en toe door. Dus hebben we wat over het strand gelopen en zagen de grotere golven wat Surfers Paradise verklaarde. Af en toe gaan schuilen voor de regen.

We konden geen Starbucks vinden dus gingen we maar bij de concurrent, Gloria`s. Kris besloot een nieuwe simkaart te kopen en vroeg in de souvenirswinkel naar de supermarkt waarop de cassiere vrolijk zei: " aan de overkant in de straat bij de Starbucks.." Ja leuk hoor! Ik vond eindelijk mijn lang gezochte Australische hoed. En hoewel ik meerdere keren tegen mezelf had gezegd dat ik geen leren hoed mocht kopen, was deze te mooi om te laten liggen. Hij was in ieder geval niet van Kangaroe leer zoals sommige dingen hier..

Die middag hebben we wat rond gelopen en zijn we nog op zoek gegaan naar het Q1 gebouw. Het hoogste gebouw hier in Surfers dat je dus uitkijk geeft over de hele Gold Coast, bij mooi weer. Kris ging 77 verdiepingen naar boven en kwam een poosje kater weer terug.

We liepen nog langs een fotostudio die mensen verkleede in een bepaalde stijl en wegzette in die omgeving. Dat leek me echt leuk dus ik sleepte Kris mee naar binnen. We namen de Victoriaanse stijl en werden aangekleed. Het was lachen. We kozen uit de hele selectie 2 foto`s en die kregen we groot mee.

Vanwege het slechte weer dat voorspeld was, besloten we Byron Bay over te slaan en gelijk de trein te boeken naar Sydney. Dat zou een lange rit worden van 3 uur in de bus en 12 uur in de trein. Maar het zag er slecht uit. Het was ontzettend slecht weer van Fraser Island tot aan Sydney. Dus onze laatste avond hebben we de spullen ingepakt want het zou vroeg morgen zijn. Rond 5 uur het bed weer uit... En nou maar hopen op goed weer.

xxxxx

• 05 April 2009 - 07:11

6-4 09.08 Mama:

lieve Brigitte en Kris, Nou dat was niet zo leuk,ik hoop dat het van nu afaan beter zal gaan kus van mama xxxxxx